Czy cold calling jest martwy? Bądźmy szczerzy. Ta odpowiedź brzmi „NIE”. Zimne telefony były jedną z najlepszych – i jedynych – strategii, które mogli stosować sprzedawcy.

W ciągu ostatnich 40 lat pojawiło się jednak wiele bardziej skutecznych alternatywnych metod. Naiwne jest twierdzenie, że dzwonienie na zimno nie jest skuteczne, przydatne ani konieczne. Ważne jest, aby działania rozszerzyć o nowe strategie generowanie leadów, aby cold calling nie był jedyną formą pozyskiwania klientów.

W tym artykule porównamy ciepłe i zimne telefony oraz omówimy sposoby wykonywania połączeń z potencjalnymi klientami, którzy nie są zapoznani z naszą marką.

Czy cold calling jest martwy?

Nie całkiem. Telefony na zimno to tradycyjna technika sprzedaży, która polega na dzwonieniu do osób, z którymi nie masz żadnych relacji. Jest to nadal część przepływu pracy współczesnego sprzedawcy, ale istnieją lepsze sposoby na przeprowadzenie tego działania.

Musisz zaktualizować i dopracować strategię zimnych połączeń. Wykorzystaj wszystkie dostępne zasoby, aby zbudować relacje jeszcze przed wykonaniem telefonu. Przeanalizujmy różnice między ciepłymi i zimnymi połączeniami:

POSŁUCHAJ TEŻ PODCASTU B2B PRZY KAWIE NA TEN TEMAT!

Zimne połączenia a ciepłe połączenia

Czym się charakteryzuje dzwonienie na ciepło?

„Ciepłe połączenia” oznaczają, nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem po tym jak wcześniej nawiązałeś z nim kontakt np. za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Dobra strategia prospektingu to:

      • Spójność: niezawodnie generuje nowe kontakty do potencjalnych klientów.
      • Wysoki zwrot: generuje dużą liczbę potencjalnych klientów względem wymaganej ilości energii i zasobów.
      • Ukierunkowanie: łączy Cię z odpowiednimi potencjalnymi klientami, a nie tylko z potencjalnymi klientami.

Czym jest cold calling?

„Zimne połączenia” oznaczają kontakt z potencjalnym klientem, z którym nie nawiązałeś żadnej interakcji, przed wysłaniem wiadomości e-mail lub telefonem, a chcesz z nim porozmawiać na temat Twojego produktu lub usługi.

Potencjalni klienci mogą teraz wyszukiwać informacje o firmie, recenzje, opinie i wszelkiego rodzaju informacje online. Zimne telefony stają się niepotrzebnym utrapieniem – potencjalni klienci nie potrzebują już sprzedawców tak jak kiedyś.

Można uczciwie powiedzieć, że każdy, kto przeszkadza Tobie w ciągu dnia nieproszonym trzyminutowym scenariuszem, będzie musiał przeprowadzić naprawdę szybką i imponującą rozmowę, aby utrzymać Cię na linii.

Niestety sprzedawca z góry ma mniejsze szanse na sukces: istnieje prawdopodobieństwo, że dzwoniący już wcześniej musiał wykazać się kreatywnością w kwestii sposobu dotarcia do numeru telefonu, a samo wykonanie telefony prawdopodobnie zaczęło się od lekko poirytowanego głosu.

Tak więc, potencjalni klienci są zirytowani faktem, że wciąż się do nich dzwoni, a sprzedawcy źle się z tym czują. Najprawdopodobniej mają menedżerów, którzy wymagają minimum 20-30 połączeń dziennie i oczekują tyle samo spotkań zarezerwowanych na tydzień.

Ale oczekiwania i rzeczywistość w tym wypadku się nie pokrywają. W organizacjach, gdzie polega się głównie na cold callingu, przepływ leadów jest wolniejszy, zespół sprzedażowy staje się sfrustrowany, a menedżerowie coraz bardziej się denerwują.

Harvard Business Review przedstawił statystyki, z których wynika, że dzwonienie na zimno jest nieskuteczne w 90% przypadków , a najnowsze badania pokazują, że mniej niż 2% zimnych połączeń faktycznie kończy się spotkaniem. Jeśli przyjmiemy wskaźnik umawialności spotkań na poziomie 0,3% i 20% wskaźnik wygranych transakcji to musimy wykonać 6 264 zimnych połączeń, aby dokonać tylko czterech sprzedaży.

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA​

I odbierz nasz fragment lejka strategii content marketingu oraz regularne wiadomości o tym jak rozwijać sprzedaż B2B!




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *