fbpx
jak budować zaangażowanie na linkedin
Konrad Kitaszewski

Konrad Kitaszewski

Sprzedawca. LinkedIn Trainer. Od 5 lat zajmuje się sprzedażą i generowaniem leadów z wykorzystaniem mediów społecznościowych.

Budowanie zaangażowania pod postami na LinkedIn​

Często słyszę takie stwierdzenie “nie potrafię budować zaangażowania pod postami”. Byłem w tej samej sytuacji co Ty. A LinkedIn może być jednym z najlepszych kanałów pozyskiwania potencjalnych klientów, jeśli potrafisz dobrze z niego korzystać. Wszystko, co musisz wiedzieć, to jak prawidłowo publikować posty na LinkedIn.

I właśnie to Ci dzisiaj pokażę. W tym wpisie znajdziesz 8 wskazówek, dotyczących tego jak publikować posty na LinkedIn, aby uzyskać więcej wyświetleń i większe zaangażowanie.

Podziel posty na krótkie akapity​

Nikt nie lubi czytać długich postów. Za każdym razem, gdy piszesz długie posty na LinkedIn, podziel je na wiele krótkich akapitów. Dzięki temu będą łatwiejsze do przeczytania, wciągające i przyjazne dla urządzeń mobilnych.

Zacznij od angażującego nagłówka​

Jest to coś, czego wiele osób nie docenia. Twój pierwszy wiersz to moment, w którym odbiorcy LinkedIn decydują, czy będą kontynuować czytanie Twojego posta. Musisz wybrać zdanie, które zaangażuje czytelników i sprawi, że klikną: „zobacz więcej”. Jak mogą wyglądać przykładowe nagłówki:

    • „Nie mogłem w to uwierzyć”.
    • „Ktoś musi to powiedzieć”
    • „Muszę o tym porozmawiać”.

Zamiast nudnych początków zacznij od czegoś interesującego i wciągającego.

Użyj „ukrytego tekstu”​

Ta wskazówka dotycząca publikowania postów na LinkedIn działa całkiem dobrze z poprzednią. Krótko mówiąc, „ukryty tekst” występuje wtedy, gdy jako czytelnik nie widzisz nic oprócz pierwszej linii. Może to być naprawdę potężne narzędzie do angażowania ludzi, aby kontynuowali czytanie Twojego postu. Aby to zrobić, po prostu umieść 2-3 puste akapity między pierwszym a drugim wierszem postu.

Oznacz odpowiednie osoby i rozpocznij rozmowę​

Oznaczanie odpowiednich osób w postach na LinkedIn może być bardzo pomocne dla twojego zasięgu i zaangażowania. Co więcej, zmusi inne osoby do komentowania twoich postów. Nie zapomnij – komentarze na początku są cenniejsze niż polubienia.

Nagrywaj filmy, prezentacje i materiały edukacyjne​

Filmy i prezentacje mogą być świetnym sposobem na budowanie wpływu w Twojej niszy i branży. Filmy są o wiele bardziej angażujące niż zdjęcia lub posty. Nikt nie lubi czytać – ale słuchanie to coś innego. Dlatego nagrywaj prezentacje i filmy, jednocześnie ucząc docelowych odbiorców o typowych problemach, z którymi mogą się zmagać, oraz rozwiązaniach.

Zaproponuj coś w zamian za komentarz​

Jest to jedna z technik hakowania LinkedIn w celu uzyskania większej liczby wyświetleń i lepszego zaangażowania. Działa to tak:

Zaoferujemy Ci niesamowity przewodnik, który rozwiąże wszystkie twoje problemy, ale w zamian musisz skomentować ten post wpisując “ebook”.

Zaoferuj coś, co inne osoby chciałyby przeczytać, i w ramach wymiany poproś, aby skomentowały Twój post.

Porozmawiaj o swoim życiu osobistym i doświadczeniach​

Od czasu do czasu pisz o swoim życiu osobistym – pokazuje to Twoją ludzką stronę a nie tylko tą biznesową. 🙂

Zwiększ swoje początkowe zaangażowanie​

Im więcej początkowego zaangażowania (polubień i komentarzy) masz w ciągu pierwszych 30 minut do pierwszej godziny po opublikowaniu artykułu – algorytm LinkedIn umieści cię wyżej i pokaże Twój post większej liczbie osób. Możesz wykorzystać do tego takie narzędzie jak Lempod. Jest to narzędzie marketingowe, które ma pomóc Ci zwiększyć zaangażowanie.

Podsumowanie

LinkedIn cały czas zmienia algorytmy przez co nie da się wypracować jednego skutecznego modelu publikowania contentu. W ciągu ostatniego roku zmieniał się kilkukrotnie, był czas gdzie najbardziej promowane były posty z wideo, potem z dołączonym PDFem, a obecnie jest to sam tekst bez jakichkolwiek dodatków. Dlatego testuj różne opcje, część wskazówek jest uniwersalna i możesz wykorzystywać je do różnego rodzaju wpisów na LinkedIn i nie tylko.

POTRZEBUJESZ WIĘCEJ SPRZEDAŻY?

Kliknij poniżej i sprawdź ilu klientów możesz zyskać… bez ryzyka

W Leadhub rozliczamy się bowiem tylko za efekty!

KliK