fbpx
graf7
Paweł Kawiecki

Paweł Kawiecki

3 sposoby skutecznego generowania leadów B2B 

Eldorado się skończyło. Świat się zmienił. Zasadniczo zmienia się codziennie. Teraz jednak te zmiany znacznie przyspieszyły. Takich zawirowań nie było od dziesiątek lat. Mam tu na myśli pandemie, wojny i ich globalny wpływ. Dziś nawet firmy, które przez szereg lat nie musiały wiele robić, by sprzedawać, teraz muszą ostro się napocić, by pozyskać nowego klienta.  

Widzimy to, bo zgłasza się do nas coraz więcej firm, nie mających działu sprzedaży i/lub marketingu, które intensywnie dostosowują się do nowych warunków. 

Wszyscy zadają sobie pytanie: jak skutecznie generować leady B2B. Za nim pojawia się kolejne: zająć się pozyskiwaniem tychże leadów samodzielnie czy zlecić to firmie zewnętrznej? 

I one są bardzo dobre. Te pytania. Spieszę z odpowiedzią. Jest bardzo wiele możliwości. Co najmniej trzy 😉  

1. Zrób to sam

Nikt nie rozumie Twojego biznesu lepiej niż Ty sam_. To Ty także znasz najlepiej problemy, wyzwania oraz wynikające z nich potrzeby i oczekiwania Twoich klientów. 

Znając powyższe, możesz skutecznie dopasować wartości swojej oferty oraz korzyści z niej płynące. W skrócie, umiesz skutecznie zakomunikować jak zaspokoić potrzeby biznesowe swoich klientów.   

Przynajmniej teoretycznie. Jeśli jednak dotychczas “sprzedawało się samo” to jest spora szansa, że masz do odrobienia solidną pracę domową. I tu zła wiadomość – tej części nikt za Ciebie nie zrobi. Jest jednak też dobra – im lepiej poznasz powyższe, tym skuteczniej będziesz sprzedawał_. Ta wiedza przyda Ci się jednak na każdym etapie procesu sprzedaży. 

Teraz wystarczy tylko wybrać kanał dotarcia do potencjalnych klientów i jazda. No prawie.  

Załóżmy, że chcesz generować leady poprzez cold mailing i coldLinkedIning”. Chcesz to zapewne robić maksymalnie efektywnie.  

Warto zatem, abyś użył_ odpowiednich narzędzi, często płatnych, które zaoszczędzą Ci sporo czasu i pomogą osiągnąć lepsze wyniki. Przyda się również wiedza w zakresie pisania skutecznych “zimnych” wiadomości sprzedażowych. Im bardziej spersonalizowana baza i treści wiadomości, tym wyższa konwersja z kontaktu na lead. 

Ale jak stworzyć taką bazę? Jak ją spersonalizować? Jak zrobić, by nie zajmowało to całych dni czy tygodni? A to dopiero początek, bo – jak zawsze – diabeł tkwi w szczegółach 😉. Z jakiego narzędzia wysyłać wiadomości, jak to “spiąć” z CRMem etc. Pytań i czynności do wykonania jest sporo. Niby to proste i do nauczenia, a jednak jest to całkiem czasochłonne. Szczególnie na początku.  

Nikt nie rozumie Twojego biznesu lepiej niż Ty sam_. To Ty także znasz najlepiej problemy, wyzwania oraz wynikające z nich potrzeby i oczekiwania Twoich klientów. 

Znając powyższe, możesz skutecznie dopasować wartości swojej oferty oraz korzyści z niej płynące. W skrócie, umiesz skutecznie zakomunikować jak zaspokoić potrzeby biznesowe swoich klientów.   

Przynajmniej teoretycznie. Jeśli jednak dotychczas “sprzedawało się samo” to jest spora szansa, że masz do odrobienia solidną pracę domową. I tu zła wiadomość – tej części nikt za Ciebie nie zrobi. Jest jednak też dobra – im lepiej poznasz powyższe, tym skuteczniej będziesz sprzedawał_. Ta wiedza przyda Ci się jednak na każdym etapie procesu sprzedaży. 

Teraz wystarczy tylko wybrać kanał dotarcia do potencjalnych klientów i jazda. No prawie.  

Załóżmy, że chcesz generować leady poprzez cold mailing i coldLinkedIning”. Chcesz to zapewne robić maksymalnie efektywnie.  

Warto zatem, abyś użył_ odpowiednich narzędzi, często płatnych, które zaoszczędzą Ci sporo czasu i pomogą osiągnąć lepsze wyniki. Przyda się również wiedza w zakresie pisania skutecznych “zimnych” wiadomości sprzedażowych. Im bardziej spersonalizowana baza i treści wiadomości, tym wyższa konwersja z kontaktu na lead. 

Ale jak stworzyć taką bazę? Jak ją spersonalizować? Jak zrobić, by nie zajmowało to całych dni czy tygodni? A to dopiero początek, bo – jak zawsze – diabeł tkwi w szczegółach 😉. Z jakiego narzędzia wysyłać wiadomości, jak to “spiąć” z CRMem etc. Pytań i czynności do wykonania jest sporo. Niby to proste i do nauczenia, a jednak jest to całkiem czasochłonne. Szczególnie na początku.  

2. Zleć lead generation specjalistom 

Wg niektórych badań, poszukiwanie nowych klientów potrafi zajmować aż do 67% czasu handlowca. Strasznie dużo. 

W idealnym scenariuszu warto rozważyć wydelegowanie zadania pozyskiwania leadów osobie, która tylko tym lub głównie tym będzie się zajmowała. W firmowej rzeczywistości oznacza to jednak często dodatkowy etat, na który nie ma zasobów. Jeśli nawet się uda, to najczęściej spada to na barki osoby z najkrótszym stażem. Przecież doświadczony handlowiec nie będzie się parał przeczesywaniem odmętów internetów w poszukiwaniu klientów. Wszak roboczogodzina takiego Juniora (bez urazy dla Juniorów, każdy kiedyś zaczynał) kosztuje mniej, niż Seniora, Managera czy Dyrektora. Obowiązki też rzecz jasna inne.  

Rzeczony Junior ma jednak najmniejsze doświadczenie. Skąd on biedny ma wiedzieć jak robić to skutecznie i efektywnie. Nie chodzi przecież o to, by powiedzieć: weź znajdź potencjalnego klienta. W necie albo gdziekolwiek, napisz coś do niego, jakiegoś maila albo na Linkedinie i umów spotkanie naszemu handlowcowi…  

Dlatego, jeśli nie możesz zrobić kampanii lead generation na odpowiednim poziomie i nie możesz osiągnąć zadowalających efektów, tzn. trudno Ci robić ją efektywnie i skutecznie, to zleć ją nam.  

My wiemy jak to robić. Zajmujemy się tym na co dzień. Mamy zespół ekspertów, którzy sprawnie dzielą się zadaniami i specjalizują w wybranych aspektach kampanii lead gen. Dzięki temu jesteśmy bardziej efektywni i tańsi w porównaniu do działań wewnętrznych. Leady pozyskujemy poprzez cold mailing połączony z działaniami na Linkedinie. 

Jeśli chciał_byś dowiedzieć się więcej w tej materii to umów się z nami na krótkiego calla. Chętnie przekażemy Ci więcej szczegółów oraz poznamy Twoje potrzeby w zakresie generowania leadów B2B.

3. Naucz w pozyskiwanie leadów B2B z nami 

Teraz jednak pojawiła się jeszcze jedna możliwość. Jeżeli mimo świadomości powyższych trudności postanowisz pozyskiwać leady B2B na własną rękę to mam dla Ciebie rozwiązanie. Nomen omen doskonale Cię rozumiem. Też jestem “Zoś Samoś” i gdy się za coś zabieram to najsamprzód chcę spróbować na własną rękę.  

Niebawem rozpoczynamy cykl warsztatów online pt. Lead Gen Strategy, gdzie krok po kroku pokażemy Ci jak samodzielnie przygotować i skutecznie przeprowadzić kampanię lead generation w oparciu o cold mailing i działania na Linkedinie. Do tego dorzucimy sporą garść tipów jak efektywnie przeprowadzić rozmowę sprzedażową z leadem pochodzącym z zimnej kampanii outboundowej. Lead to lead mogłoby się wydawać. Otóż nie do końca, ale o tym na warsztatach.  

Lead Gen Strategy to nowsza, ulepszona wersja Akademii Generowania Leadów, która cieszyła się ogromną popularnością. Miała jednak jedną wadę… była zbyt obszerna…  

Teraz zadziałamy inaczej. Cały cykl podzieliliśmy na 4 części. Pierwsza odbędzie się już 30 listopada br. Spotykamy się na godzinę, dzielimy się z Wami pierwszą częścią materiału i zostawiamy Was z zadaniami do wykonania. To najlepszy sposób, żeby szkolenie nie powędrowało na wirtualną półkę, tylko żeby zdobytą wiedzę od razu wcielać w życie.  

Następnie, w tygodniowych odstępach kolejne dwie części merytoryczne. Na deser zostawiamy sesję Q&A, na której – mamy nadzieję, zasypiecie nas serią szczegółowych pytań, które mogą pojawić się w trakcie wdrażania kampanii. 

So far so good? Szczegóły znajdziesz tu: 

Uwaga! Jeśli zdecydujesz się w ciągu dwóch tygodni to załapiesz się na niższą cenę. 

POTRZEBUJESZ WIĘCEJ SPRZEDAŻY?

Kliknij poniżej i sprawdź, ilu klientów możesz zyskać!

KliK