fbpx
kampanie-b2b-skuteczne-narzedzia
Picture of Konrad Kitaszewski

Konrad Kitaszewski

Sprzedawca. LinkedIn Trainer. Przedsiębiorca. Od 7 lat zajmuje się sprzedażą i generowaniem leadów z wykorzystaniem mediów społecznościowych.

Skuteczne narzędzia do prowadzenia kampanii B2B [Podcast B2B Przy Kawie #23]

Przygotowanie i prowadzenie dobrej kampanii, która pozwoli nam osiągać satysfakcjonujące wyniki, wymaga poświęcenia dużej ilości czasu i pełnego zaangażowania. Na szczęście mamy obecnie dostęp do wielu skutecznych narzędzi, które pomagają nam zautomatyzować wybrane procesy.

Przedstawię Ci kilka naszych ulubionych narzędzi, których w Leadhub używamy zdecydowanie najczęściej i możemy je szczerze polecić. 

Narzędziownik nowoczesnej firmy B2B

Jeżeli ten temat Cię zainteresował, to przygotowaliśmy również darmowego e-booka, który jest jego rozwinięciem. Pobierając go, otrzymujesz także dostęp do minikursu, gdzie pokazuję na konkretnych przykładach, w jaki sposób możesz wykorzystać opisane tutaj narzędzia. 

Kampanie B2B – skuteczne narzędzia

Narzędzia pomocne w budowaniu bazy

Pierwszym podstawowym krokiem, jeszcze przed rozpoczęciem tworzenia kampanii, jest oczywiście odpowiednie przygotowanie bazy. 

Narzędzia, z których my korzystamy w tym celu najczęściej to Sales Navigator, czyli LinkedIn w wersji premium oraz Bisnode.

Sales Navigator omówiłem już szczegółowo w 17. odcinku podcastu B2B Przy Kawie

Bisnode 

Bisnode to gotowa baza wszystkich istniejących w Polsce firm, począwszy od działalności gospodarczych, a skończywszy na spółkach akcyjnych czy spółkach Skarbu Państwa. 

Za pośrednictwem LinkedIn nie jesteśmy w stanie dotrzeć do wszystkich firm z konkretnej branży, bo nie wszyscy ich właściciele czy pracownicy posiadają konta w tym serwisie. A Bisnode daje nam taką możliwość.

Dane dostępne w Bisnode:

– imiona i nazwiska członków zarządu,
– strona WWW,
– ogólne adresy e-mailowe
– numery telefonów
– informacje o przychodach/stratach
– zatrudnienie
– wielkość floty samochodowej

To narzędzie pozwala nam również dzielić firmy po branżach, a dokładnie np. po PKD bądź po jego wewnętrznym kodzie.

Snov.io

Kiedy tworzymy kampanię cold mailową, zależy nam na bezpośrednim dotarciu do właściciela firmy lub konkretnej osoby decyzyjnej. Bisnode udostępnia nam tylko ogólne adresy e-mail, więc możemy wspomóc się dodatkowym narzędziem, jak np. snov.io.

W tym celu generujemy w Bisnode listę firm, którą pobieramy w formie pliku, a następnie dodajemy do snov.io. To narzędzie, mając imię, nazwisko oraz domenę danej firmy, jest w stanie wygenerować adres mailowy konkretnej osoby. Maile te są zweryfikowane, więc wiemy, czy nasza wiadomość trafiła do odbiorcy, czy odbiła się od jego skrzynki. 

Snov.io radzi sobie świetnie również w przypadku budowania baz z wykorzystaniem LinkedIn czy Sales Navigator. 

W tym przypadku w pierwszej kolejności musimy zawęzić odpowiednio filtry, żeby uzyskać listę osób i dopiero w kolejnym kroku za pomocą snov.io, możemy wygenerować adresy mailowe do tych osób. 

Snov.io jest w stanie wygenerować taki adres B2B (imię, nazwisko, domena) do każdej osoby. Przyda się tutaj również narzędzie SalesQL, które nie generuje adresów mailowych, ale pobiera te, za pomocą których użytkownicy logują się na LinkedIn. Oczywiście jest w stanie zrobić to tylko wtedy, kiedy pozwalają na to ustawienia użytkownika. 

Czym różni się snow.io od SalesQL?

Snov.io generuje maile B2B, znajdując przykładowego maila na stronie WWW – imię.nazwisko@domena. 

SalesQL pobiera maile, za pomocą których użytkownicy logują się na konto LinkedIn.

Narzędzia do prowadzenia kampanii cold mailingowych

NeverSpam 

NeverSpam pomaga budować pozycję naszego adresu mailowego w sieci. 

My tworzymy konto, dodajemy nasz adres mailowy przypisany do danej kampanii, a to narzędzie wysyła za nas przykładowe maile na różne skrzynki i domeny, a następnie automatycznie na nie odpowiada. 

W ten sposób NeverSpam podgrzewa naszą domenę/adres e-mail, z którego będziemy prowadzili kampanię. Znajdziemy tam również raport na temat naszej reputacji i informacje na temat ewentualnego ryzyka, że nasze wiadomości trafią do SPAMu.

Warto dać sobie minimum 14 dni, a najlepiej pełny miesiąc na przetestowanie tego narzędzia, żeby zobaczyć efekty. Najlepszym rozwiązaniem jest podpięcie go na stałe do skrzynki mailowej, aby skutecznie pracował na naszą reputację.

Reply.io, Woodpecker, Smartreach.io, Snov.io, 

Wszystkie te narzędzia działają bardzo podobnie i świetnie sprawdzają się przy prowadzeniu zimnych kampanii. 

Snov.io jest z nich najmniej rozbudowane i służy tak naprawdę tylko do wysyłania maili. 

Reply.io natomiast jest obecnie jednym z najbardziej rozbudowanych narzędzi tego typu. Posiada najwięcej funkcji i ma najlepiej rozbudowaną część raportową. Pozwala bardzo dokładnie kontrolować przebieg kampanii. 

Reply.io, Woodpecker, i Smartreach.io posiadają dodatkowo skrzynkę odbiorczą, więc możemy za ich pośrednictwem prowadzić dalszą korespondencję z potencjalnym klientem, jeśli ten odpowie na naszą wiadomość.

Riple.io i Woodpecker pozwalają również na dodawanie tasków. Dzięki temu możemy tworzyć dodatkowe zadania, np. „zadzwoń”, „odwiedź profil na LinkedIn”, „wyślij wiadomość” i budować bardziej rozbudowany lejek. Część tego lejka będziemy musieli procesować ręcznie, natomiast maile będą wysyłały się automatycznie.

Przykładowy lejek

  • wejdź na profil LinkedIn
  • wyślij zaproszenie na LinkedIn
  • wyślij maila (kolejnego dnia)
  • napisz kolejnego maila (po 2-3 dniach)
  • wejdź na profil na LinkedIn i sprawdź, czy osoba przyjęła zaproszenie (po kolejnych kilku dniach)
  • wyślij kolejnego maila
  • po zdobyciu numeru telefonu, zadzwoń do tej osoby

Jeśli zależy nam na zautomatyzowaniu całego procesu, to możemy wybrać dowolne narzędzie do cold mailingu i osobne narzędzie do zautomatyzowania działań na LinkedIn. Wtedy na pewno zaoszczędzimy więcej czasu, ale przełoży się to również na końcowy wynik z naszej kampanii. 

Narzędzia do automatyzowania działań na LinkedIn

Waalaxy (wcześniej ProspectIn)

Narzędzi automatyzujących działania na LinkedIn jest już naprawdę sporo, ale naszym faworytem praktycznie od samego początku pozostaje Waalaxy.

Największym plusem tego narzędzia jest dla nas funkcja zapisywania danych w chmurze

W momencie kiedy delegujemy zadania lub chcemy umożliwić klientowi wgląd w przebieg kampanii na LinkedIn, to jest to bardzo duże ułatwienie. Mamy dostęp do tych danych, logując się na nasze konto, bez względu na to, z jakiego miejsca czy komputera to robimy.

Autorskie narzędzie Leadhub

Aktualnie pracujemy również nad własnym narzędziem, które ma ułatwić zarówno budowanie bazy, jak i prowadzenie kampanii. 

Planujemy uruchomić je jeszcze w tym miesiącu. Śledząc nasze media społecznościowe, na pewno dowiesz się o tym jako pierwszy 🙂

Podsumowanie

Mam nadzieje, że zbiór naszych ulubionych narzędzi pomoże Ci wybrać te, które skutecznie automatyzują wybrane procesy podczas tworzenia i prowadzenia kampanii. 

Jeśli temat Cię zainteresował, to jego rozszerzenie znajdziesz w naszym darmowym e-booku: „Narzędziownik nowoczesnej firmy B2B”.

Link do e-booka: https://leadhub.pl/narzedziownik

_________________________

Dołącz do dyskusji na największej grupie na Facebooku w temacie generowania leadów B2B.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w generowaniu leadów B2B, to zapraszamy do kontaktu na Leadhub.pl – chętnie pomożemy 🙂

Posłuchaj pozostałych odcinków podcastu B2B przy kawie.

Obserwuj nas na Instagramie.

Polub nasz fanpage na Facebooku.

POTRZEBUJESZ WIĘCEJ SPRZEDAŻY?

Kliknij poniżej i sprawdź, ilu klientów możesz zyskać!

KliK